CO JE NORDIC WALKING

  • pohybová aktivita, která nabízí velice efektivní a poměrně snadnou cestu ke zdokonalení fyzické kondice bez ohledu na věk, pohlaví nebo tělesnou zdatnost
  • doplňkem klasické chůze, která je nejpřirozenějším pohybem pro člověka
  • chůze se speciálními holemi
  • NW neboli severská chůze je moderní aktivita / sport pocházející z Finska
  • vhodný pro každého, kdo dbá o své zdraví a kondici
  • napomáhá při rehabilitaci a rekonvalescenci
  • je zábavnou, efektivní a finančně dostupnou pohybovou aktivitou
  • je jedinečnou pohybovou aktivitou možnou vykonávat ve všech 4 ročních obdobích
  • je individuální i skupinovou pohybovou aktivitou
  • je pohybovou aktivitou, která pozitivně ovlivňuje psychiku člověka, umožňuje lepší zvládnutí stresu, uvolňuje psychické napětí a odpoutává od starostí každodenního života

ČÍM SE LIŠÍ NORDIC WALKING OD BĚZNÉ CHŮZE S PODPOROU HOLÍ?

Správná technika NW je dynamická, o hole se nepodpíráte, ale spíše se o ně odrážíte.

Zapojíte tím více svalů včetně hlubších svalů. Tím je energetický výdej srovnatelný s ostatními sporty, jako třeba běhání nebo jízda na kole.

Při běžné chůzi a bez techniky Nordic Walking zapojíte svalových skupin méně, naopak některé mohou být přetěžovány, zvláště nohy, v oblasti ramen a šíje, zatímco jiné, jako zádové či břišní svaly zapojíte jen málo.

Jaké jsou pozitivní účinky severské chůze na lidský organismus?

Při zapojení holí dojde při stejné rychlosti chůze k výraznému nárůstu spotřeby energie.

Dále dochází k zapojení až 90 % svalů v těle.

Zlepšuje se krevní oběh a zvyšuje se srdeční tepová frekvence.

Dochází tak k intenzivnějšímu spalování kalorií, následnému odbourávání nežádoucích tuků v těle a to až o 20 % více než při normální chůzi.

Jelikož se při chůzi s holemi do pohybu zapojují i horní končetiny, snižuje se nežádoucí zátěž kloubů (především kolen) v dolní polovině těla. To ocení především osoby trpící nadváhou.

Chůze s holemi zlepšuje zejména aerobní kapacitu, svalovou vytrvalost, snižuje potíže v oblasti krku a ramen (pomáhá uvolňovat tuto oblast) a má pozitivní účinky na psychiku.

Ke zvýšení svalové síly je účinná chůze do kopce.

Severská chůze se také doporučuje pacientům po zranění dolních končetin jako postrehabilitační prvek.