Zdraví osob se sedavým zaměstnáním zachrání pravidelné pohybové aktivity

V sedě na židli je většina svalů od pasu dolů pasivní, je třeba se pravidelně protáhnout a zvolit vhodnou kompenzaci pohybem.

Chůze, běh či turistika?

I když tracking, nordic walking či jogging nepatří vyloženě k letním druhům sportů, v rozkvetlé přírodě dokáží poskytnout úplně jiný zážitek. Čím intenzivnější je vaše tempo a náročnější trasa, tím víc dostane zabrat pohybový aparát. Posílíte nejen svalstvo, ale také kardiovaskulární systém, navíc odbouráte tuky i stres. Pobyt v zeleném prostředí vás také přivede na úplně jiné myšlenky, což ocení zejména vaše psychická stránka.

Cyklistika

Šlapáním na kole posilujete svá lýtka a stehna, aniž byste nadměrně namáhali klouby. Cyklistika má pozitivní vliv na budování výdrže, spaluje kalorie, zlepšuje zdraví srdce a snižuje stres.

Voda

Ať už zvolíte slanou nebo sladkou vodu, případně její chlorovou podobu, požitek z celkového uvolnění se po krátké rozplavbě jistě dostaví. Kromě účinného tréninku celého těla poskytuje plavání i určitou relaxaci unaveným svalům a kloubům. Vždyť ne nadarmo se říká, že jde o nejzdravější sport, při kterém nejsou klouby ani páteř vystaveny otřesům.