PÁR TIPŮ jak zůstat v Dobré Kondici

24.03.2021

Již uplynul více než jeden rok od doby, co se v České republice objevil první případ onemocnění COVID-19, a zřejmě (minimálně v ČR) neexistuje člověk, který by nějakým způsobem nepocítil dopady pandemie a plošných opatření na jeho život.

  • Vytvořte si rutinu - mějte vyhrazený čas pro zábavu, práci, sport, studium a odpočinek.
  • Jezte správně - zaměřte se na kvalitní potraviny, dostatek bílkovin a velké množství ovoce a zeleniny.
  • Upravte svůj příjem energie - pokud jste doma na home office a méně se hýbete, je nutné redukovat i počet kalorií ve stravě. Proti hladu a přejídání vám mohou pomoci bílkoviny a některé potraviny, které mají vysoký sytící efekt (např. brambory, ovesné vločky, celozrnné obiloviny a další).
  • Myslete pozitivně - pozitivní přístup je půl úspěchu. Nenechte se ovlivnit negativními zprávami nebo dezinformacemi. Myslete kriticky a věřte, že vše špatné jednou skončí.
  • Naučte se novou dovednost. Nyní může být ten správný čas.
  • Cvičte a hýbejte se - pohyb je přírodní antidepresivum, prodlužuje život a díky němu budete odolnější. Pro nejlepší výsledky kombinujte silový a aerobní trénink, nicméně nepřehánějte to a dbejte také na odpočinek.
  • Nebojte se říci o pomoc - strach, nejistota a stres je v dnešní době normální, nicméně pokud překročí únosnou míru, s někým si o tom promluvte nebo vyhledejte odborníka.
  • Nepodceňujte spánek - nedostatek spánku může ovlivnit téměř vše, na co si vzpomenete. Zaměřte se na pravidla spánkové hygieny.